fbpx
Grafika po kongresie Wolters Kluwers

Zarządzanie szkołą online – przykład dobrej praktyki

Blog / Wideokonferencje / Wydarzenia

Zarządzanie szkołą online – przykład dobrej praktyki

Nasza firma przeprowadziła 21 oraz 22 października warsztaty podczas VII Kongresu Edukacji i Rozwoju. Były one na temat na „Zarządzania szkołą online – przykład dobrej praktyki”.

Podczas pandemii władze szkół zostały zmuszone do zamknięcia placówek oraz przejścia na pracę i naukę w trybie zdalnym. Większość szkół nie była przygotowana na tak gwałtowną zmianę, co ujawniło się w brakach sprzętu oraz trudnościach w opanowaniu obsługi programów wideokonferencyjnych. 

Podczas pandemii władze szkół zostały zmuszone do zamknięcia placówek oraz przejścia na pracę i naukę w trybie zdalnym. Większość szkół nie była przygotowana na tak gwałtowną zmianę, co ujawniło się w brakach sprzętu oraz trudnościach w opanowaniu obsługi programów wideokonferencyjnych. 

Prezes firmy Acnet Sp. z o. o. dr inż. Krzysztof Kontek  wyjaśnił, czym różnią się nauczanie zdalne, hybrydowe i hybrydowa działalność oraz jakie dają one możliwości, a także przedstawił główne wyzwania szkół i uczelni w  czasie pandemii. Wskazał dodatkowo także korzyści płynące ze zdalnego i hybrydowego nauczania, do których należą na przykład: możliwość udziału w zajęciach uczniów, którzy z przyczyn losowych nie mogą dotrzeć do szkoły, dostępność zajęć dla osób niemieszkających w lokalizacji szkoły i dla uczniów niepełnosprawnych czy możliwość łączenia się z wykładowcami z zewnątrz uczelni. Taki sposób nauczania pozwala również na tworzenie elektronicznej bazy wykładów i zajęć oraz udostępnianie jej osobom, które nie mogły uczestniczyć w zajęciach. Ma on również wpływ na korzyści ekonomiczne, gdyż pozwala na przyjmowanie studentów z zagranicy.

W kolejnej części wykładu przedstawiono najpopularniejsze systemy wideokonferencyjne m.in. Zoom, Microsoft Teams czy Google Meet, najnowsze światowe trendy w dziedzinie systemów wideokonferencyjnych oraz najlepsze rozwiązania sprzętowe do zarządzania szkołą online. Dr inż. Krzysztof Kontek porównał funkcjonalności poszczególnych programów do wideokonferencji, ich opcje bezpieczeństwa oraz zaprezentował najnowsze dane z raportów Gartnera oraz G2. Opowiedział również, jak radzić sobie z wyciekami danych lub dołączaniem do spotkania nieupoważnionych osób, które zakłócają jego przebieg, a także zaprezentował wprowadzoną niedawno w Zoom możliwość szyfrowania end-to-end.

W ostatniej części wykładu Mariusz Piotrowski, inżynier w firmie Acnet Sp. z o. o., przedstawił najnowsze trendy w rozwiązaniach sprzętowych do prowadzenia zajęć lekcyjnych, wykładów oraz wideokonferencji z wykorzystaniem Zoom, Microsoft Teams i Google. Dzięki popularyzacji systemów chmurowych oraz dążeniu do tworzenia mobilnych i prostych w użytkowaniu sprzętów powstały monitory All-In-One do prowadzenia zdalnych spotkań. Inżynier opowiedział o specjalnych monitorach, które posiadają certyfikację Zoom – jak na przykład monitor DTEN czy certyfikację Microsoft Teams – monitor Avocor. Przedstawione zostały również inne sprzęty i ich specyfikacja, na przykład kamery śledzące lektora, zestawy głośnomówiące, słuchawki czy głośniki.

Zarządzanie szkołą w czasie pandemii jest z pewnością utrudnione, ale dzięki odpowiedniemu przygotowaniu oraz narzędziom możliwe jest efektywne prowadzenie działalności szkoły online.

Więcej o rozwiązaniach do wideokonferencji, które ułatwią hybrydowe nauczanie oraz działalność szkół i uczelni wyższych w przyszłości, dowiedzieć się można pod adresem mailowym: anastazja.stadnicka@acnet.com.pl.

Leave your thought here

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *